| Forum kontrolpanel |
Pass & Avalon |
| Besvar emne Nyt emne | Side 123 143> |
| Forfatter | |||
Pierre
Entusiast
Tilmeldt: 20 september 2010 Lokalitet: Østjylland Online status: Offline Indlæg: 1330 |
Funktioner/valgmuligheder
Besvar m. citat Besvar emne
Emne: Pass & AvalonOprettet: 04 november 2010 kl. 11:17 |
||
|
Seneste oversigts billeder
![]() ![]() ![]() Lidt nye opdateringer:
Back to Basic - Side 141
Hovland HP200p, drømmen gik i opfyldelse - Side 139
Nyt Mundorf HT kabel i dobbelt træk - Side 132
Shunyata Tron Cobra powerkabler - Side 131
Så kom tvillingerne - Side 128
Ny opsætning - Side 125
Tvillinger på besøg (XA100,5) - Side 119
Pass X350,5 et smut forbi - Side 117
Black Diamond Spikes & Cones - Side 116
Mundorf får konkurrence - Side 112
Nye PS AC12 powerkabler - Side 109
Af med Ceraballs, ind med spikes - Siden 105
Tram II pre til låns - Side 102
Nye elementer til setuppet - Side 91
Wadia vs. La Source - Side 90
Ny spille dåse til afprøvning - Side 82
Tvillingerne, X260.5 på prøve - Side 70
En anakonda er født - Side 64
Nyt monster Mundorf XLR - Side 62
Nye højtalere og rack - Side 46
PS Quintet strømskinne - Side 37
Nye rør til riaa`n - Side 36
Raven One (Product of the Year 2009), næsten på plads/ Justering opsætning - Side 35
Så kom Raven One (Product of the Year 2009), dog ikke opsat endnu - Side 34
Ny Audio Research LS26 pre - Side 32
Audio Research LS17, solgt - Side 28
Ny Mundorf version - Side 28
Audio Research DS450 på prøve - Side 24
Tweaks opdate - Side 18
Nye PS strømkabler. AC-5 & AC-12 - Side 18 Audio Mirror 45w kl. A på prøve - Side 12
Pladevægt og nye højtaler-fusser - Side 9 Skiferplade til pladespiller - Side 8
Nye NOS Telefunken rør - Side 5
¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ ¤ Produkt oversigt:
Højtalere: Avalon Transcendent --> Avalon Ascendent
Effekt: Pass Labs XA100,5 --> Pass Labs XA30,5
Pre: Hovland HP200p -->ARC LS26 --> ARC LS17 --> Pass XP10
CD: Wadia 381 --> Eera DL2 --> C.E.C. TL51X
Pladespiller: TW- Acoustic Raven One --> Raven .5
Arm/PU/Riaa: Kuzma 4 point --> Kuzma Stogi / Lyra Delos / Hovland HP200p --> Tron Seven
Strøm: Shunyata Tron Cobra/ Black Manba HC --> PS-Audio AC3/5 & AC10/12 + Quintet --> Juicebar II
Kabler: Cardas Clear højtaler + signal + Mundorf DIY signal
Jamen nu når vi har fået et galleri forum, så må man vel hellere også bruge det. Så her vil jeg fremvise hvad der lige pt. står i stuen Mit setup er egenligt ikke så gammelt. De 2 ælste dele (effekt og højtalere) er omk 1 1/2 år gammelt. Alt andet er købt inden for de sidste par måneder. Seneste er der kommet et LP setup ind i billede også. Jeg har været vinyl fri de sidste 10-12år, men har længe gået og savnet lyden fra de sorte skiver. Så faktisk så sent som igår aftes ankom værket og pu`n. Så nu kan der igen spilles viny. Nå men lidt omkring de enkelte dele. Højtalerne (Nye Avalon Transcendent på side 46): Mine elskede Avalon Ascendant.......... De er nemme at elske og lige så nemme at hade. Jeg var på et tidspunkt ved at gå totalt kold i dem. Syntes at min lyd var kedelig, der skete ikke nok og der manglede drive og tempo.... Det er der nok nogle andre ex-Ascendants ejere som kan nikke genkendende til. "Problemet" var/ er simpelthen at de er så afhængige af det udstyr som bliver spænt for. De spiller simpelthen hvad de bliver bedt om, ikke noget med at sætte deres eget præ, via lidt tempo, extra bass eller ligende. Kedelig ind/ kedelig ud. Det tog mig lige lidt tid at finde ud af, men nu har de det drive og arrangement jeg kan lide. Så man kan sige at jeg har "farvet" deres lyd via elektronikken De er blevet monteret med CeraBass og placeret på nogle krydsfiner plader. Krydsfineren har givet noget mere liv i diskant/mellemtonen og strammet op i de nedre regioner. Her er den uden tøj på og med rigtige sexede tanlines ![]() ![]() Effekten: Min "lille" Pass Labs XA30,5. Det er egenligt et klasse AB effekt selvom den for mange bliver regnet som en ren klasse A. Men den har bare en meget høj klasse A udgangs effekt på 30w og derefter går den så over i klasse AB og op til en 100w. Den har charme og kontrol, nogle siger at den spiller som en god rør effekt Den er placeret på en MDF plade direkte på gulvet. ![]() ![]() Forforstærker ( Ny LS26 på side 32): En Audio Rescearch LS17. Den er egenligt lidt et impulskøb, men hold da op et impuls køb. Den har virkelig gjort det sjovt at høre musik. Rum, detaljer, perspektiv, kontrol og ikke mindst fart over feltet i form at det drive. Den er rør bestykket og spiller med rum og 3D som rør det skal gøre. Den har XLR ind og du, men det må være XLR-dummies, da den kun har 2 rør og en rigtig ballancering kræver 4 rør. ARC har for mig aldrigt rigltigt lavet nogle pæne produkter og LS17 er ingen undtagelse. Den er grim og kan kun elskes af sin moder, men hold da kæft den kan formidle musikken Forløbigt så står den bare oven på min cdafspiller, men jeg går og overvejer at købe et Finite Elemente Pagode rack til alle 3 dele. ![]() ![]() CDafspiller: Wadia 381 har længe været min drømme cdafspiller. En kampklods på 25kg. Den spiller sku bare musik. der tænker man ikke så meget over det. Den har en dejlig tilbage lænet spillestil, samtidigt med at den altså også bare formidler musikken på en top klasse måde. En af dens helt store forcer er bassen. Den er altså bare OND Den står desværre oven på en væghængt glashylde og glas har det jo med at synge med og det gør det altså også her ![]() ![]() Pladespiller (Ny Raven ONE på side 34): Den er fra Tyske TW-Acoustic og det er deres lille "entry" level Raven .5. Men den er blevet opgraderet med en bedre strømforsygning fra deres Raven ONE model. Så jeg har valgt at kalde den for Raven .5,ONE Den er så ny i mit setup at jeg endnu ikke kender lyden fra den rigtigt og det samme gælder min Tron Seven Riaa. Riaa`n er også med rør og det er det næste som jeg skal til at lege lidt med i mit setup. Jeg er ude efter nogle Low Noise rør, da den spiller temmeligt højt og jeg skal næste ikke skrue op på min pre. ![]() ![]() Tron Seven Phono, rørene er: V1+V2 - General Electric 12AX7WA - militær specifikation, lav mikrofoni V3 - 12AU7 - Siemens chrome-plates Samt den lille opgrade af en strømforsyning til Raven .5 ![]() Og et lille close up af Lyra Delos pu. Et samlet oversigts billede skal i da også lige have og der kan i også se nogle af de akustik forbedringer jeg har gjort. DaaD basstraps som står i hjørnerne vil jeg ikke komme nærmere ind på, da det simpelthen er for teknisk for mig at forklarer. Men har man lyst så kan man læse en hel del omkring dem på deres hjemmeside http://www.acusticaapplicata.com/. ![]() ![]() Kabler (Nye strømkabler s. 18 & 37 & 109 og nye signalkabler s. 28 & 62 & 64): Ormegården skal i da heller ikke snydes for. Jeg har en blanding af forskellige kabler. Højtalerkablet er fra Italienske Ytre. Det er et sølvkabel blandet med noget andet metal. Syntes selv at højtalerkablet performer rigtigt godt. Signalkablerne er DIY af Mundorf sølv/guld ledere og Furutech stik. Strømkablerne er fra PS audio og der har jeg AC3 på pre og cd. AC10 på effekt og Juicebar II strømskinne. Det var så mit setup, som det ser ud lige pt. Kom med ris/ ros og spørgsmål vist i har lyst
|
|||
|
XA100,5 - Product of the year 2009, Absolute Sound
Raven ONE - Product of the year 2009, Absolute Sound Wadia 381 - Editors Choice 2009, Most Wanted Kuzma 4point - Michael Fremer said: I´m in love! |
|||
| Til toppen | |||
| Til toppen | |||
dreamz
Medlem
Tilmeldt: 20 september 2010 Lokalitet: København Online status: Offline Indlæg: 415 |
Oprettet: 04 november 2010 kl. 13:25 |
||
|
Det ser sandlig nydligt og velafstemt ud. Flot setup.
|
|||
|
/dreamz
|
|||
| Til toppen | |||
L.B.
Entusiast
Tilmeldt: 26 maj 2010 Lokalitet: Sydsjælland Online status: Offline Indlæg: 708 |
Oprettet: 04 november 2010 kl. 13:45 |
||
|
Det ser da top godt ud!
|
|||
| Til toppen | |||
Medlem
Entusiast
Tilmeldt: 21 september 2010 Lokalitet: Nordsjælland Online status: Offline Indlæg: 543 |
Oprettet: 04 november 2010 kl. 15:04 |
||
|
Fedt musikanlæg Pierre.
De Ascendant er bare helt vildt flotte. Forstår præcis hvad du mener omkring lyden fra dem, har jo selv haft et sæt i over 3 år
Jeg tror på at du har ramt et godt match med elektronikken
Top super
|
|||
|
Audio Aero LF|Thorens TD 309/Sumiko Pearl|Thorens MM005|Music Reference RM-200MKII|ProAc D28|Audio Art IC-3|Rothwell River|Canare 4S11|WBT-0661Ag|VdH The Mainserver|Ceraball|SD-feet|DC Tube Ring
|
|||
| Til toppen | |||
Ses.
Medlem
Tilmeldt: 15 juni 2010 Lokalitet: Fyn Syd Online status: Offline Indlæg: 411 |
Oprettet: 04 november 2010 kl. 15:30 |
||
|
Det ser godt ud. Avalonerne har jeg hørt ved Jensen, perfekte. WOW til symfonimusik. AR skal se sådan ud.
|
|||
|
mvh. Ses
Hvis du ikke dør af det, gør det dig stærkere. |
|||
| Til toppen | |||
Pierre
Entusiast
Tilmeldt: 20 september 2010 Lokalitet: Østjylland Online status: Offline Indlæg: 1330 |
Oprettet: 04 november 2010 kl. 15:42 |
||
Hej Medlem og takker
Ja jeg syntes selv at matchet er ved at være rigtigt godt. Nu skal der bare leges med rør i Tron riaa`n. Jeg skal have fundet nogle low noice, som er transperante og med et godt drive. Nogle anbefalinger?
Du må se at få teget nogle billeder af dit nye setup og din havudsigt. Så jeg kan sidde og blive misundelig
|
|||
|
Raven ONE - Product of the year 2009, Absolute Sound Wadia 381 - Editors Choice 2009, Most Wanted Kuzma 4point - Michael Fremer said: I´m in love! |
|||
| Til toppen | |||
john pedersen
Entusiast
Tilmeldt: 22 september 2010 Lokalitet: Sydjylland Online status: Offline Indlæg: 860 |
Oprettet: 04 november 2010 kl. 16:21 |
||
|
hej pierre
glæder mig sgu til at høre det på lørdag... intet er vist overladt til tilfældighederne... ser super lækkert ud.. bliver jo helt misundelig
mvh john
|
|||
|
hørning aragon silver sig.
audio classic rør for og effekt trin med golden lion rør, xindak muse 3 rør cd NLE, NORDOST red dawn rca,XINDAK red dawn højtaler kabel 2x3 m XINDAK STRØMRENSER |
|||
| Til toppen | |||
Mads57
Entusiast
Tilmeldt: 21 september 2010 Lokalitet: Sydjylland Online status: Offline Indlæg: 1051 |
Oprettet: 04 november 2010 kl. 17:18 |
||
|
Hej Pierre
Det ser hammer godt ud. Er der noget med, at du har succes med disse PS audio netkabler? Har jo selv sammen strømskinne, jeg er positivt overrasket over den. ![]() Men kender ikke deres kabler!
|
|||
|
Audio Aero La Fontaine
Pass Lass XA100.5 ProAc D28 |
|||
| Til toppen | |||
Dan A.
Entusiast
Tilmeldt: 22 september 2010 Lokalitet: Østjylland Online status: Offline Indlæg: 2028 |
Oprettet: 04 november 2010 kl. 17:19 |
||
|
Hej Pierre, du er da gået op i en hver detalje med denne tråd, flotte billeder
|
|||
|
BAT VK-50 SE & VK-600 SE
Audio Aero Classic Acoustic Solid Machine/Michell Tecnoarm/Ortofon Quasar EAR 834P VA Strauss DIY Mundorf IC, Kimber Monocle XL Strøm: PS Audio & Shunyata |
|||
| Til toppen | |||
| Til toppen | |||
john pedersen
Entusiast
Tilmeldt: 22 september 2010 Lokalitet: Sydjylland Online status: Offline Indlæg: 860 |
Oprettet: 04 november 2010 kl. 17:21 |
||
|
jeg må hellere få lagt nogle billeder ind, må se om jeg kan finde ud af hvordan
mvh
|
|||
|
hørning aragon silver sig.
audio classic rør for og effekt trin med golden lion rør, xindak muse 3 rør cd NLE, NORDOST red dawn rca,XINDAK red dawn højtaler kabel 2x3 m XINDAK STRØMRENSER |
|||
| Til toppen | |||
Pierre
Entusiast
Oprettet: 04 november 2010 kl. 17:26 |
||
Jeg har kun prøvet AC3 og AC10. Det var meningen at Hans skulle havde haft et AC12 med igår aftes, men jeg glemte at minde ham om det. Så han glemte at tage det med. Men jeg låner helt sikkert et AC12 og 2x AC5 inden for den nærmeste fremtid, for at prøve dem også.
AC3 er kun til pre og signal kilder. På effekt og strømskinne fungere det altså ikke.
Men snak med en forhandler om at låne nogle hjem, du kunne risikerer at blive lidt fattigere
|
|||
|
|||
| Til toppen | |||
Milu
Entusiast
Tilmeldt: 23 oktober 2010 Lokalitet: Fyn Nord Online status: Offline Indlæg: 774 |
Oprettet: 04 november 2010 kl. 18:03 |
||
|
Crapper dapper! det ser som sædvanligt rasende godt ud!
Den Delos skulle være ret god - dannet nogle indtryk af den?
Selvom du ikke har haft så meget, kan der vel godt være lidt at fortælle. Mvh.
Ps. Halløj i hifi-danmarks nye forum!
|
|||
|
PC/Jriver MC/Ipad 2 Jremote/M2tech Young(til låns)
Pass Labs XP30 Pass Labs XA60.5 Mono/2xGraaf GM20 Mono/Graaf GM100 Pass Labs SR-2 Kabler: Canare |
|||
| Til toppen | |||
Pierre
Entusiast
Oprettet: 04 november 2010 kl. 18:24 |
||
Ja den skulle være god. Men jeg har altså pt. lidt svært ved at sige om det er det ene eller andet som lyder som det gør
Men jeg er skam på ingen måde skuffet/ utilfreds eller noget. Der er bare lige nogle ting som skal på plads først og tilspilles. Det har helt sikkert nogle ting/værdier som jeg har savnet/manglet ved cd-mediet og ingen tvivl om at LPsetuppet nok skal komme op på højde med Wadia`n og enda måske endnu bedre
|
|||
|
|||
| Til toppen | |||
Encore
Medlem
Tilmeldt: 26 september 2010 Lokalitet: København Online status: Offline Indlæg: 482 |
Oprettet: 04 november 2010 kl. 18:41 |
||
|
Ja, det ser sgu' stadig godt ud, Pierre
Var det en kamp for dig at få dine Avalon'er til at spille bas? Som beskrevet i tråden højttaleropstilling kan placeringen jo gøre en nærmest chokerende forskel ...
|
|||
|
Bedste hilsener
MacbookPro -> USB -> Meitner MA1 Pink Triangle Too, Helius Orion, Audio Note Japan IO > Audio Note Japan AN-S7 > Ear 834P Nagra PL-L > Parasound A21 Verity Audio Fidelio |
|||
| Til toppen | |||
Milu
Entusiast
Tilmeldt: 23 oktober 2010 Lokalitet: Fyn Nord Online status: Offline Indlæg: 774 |
Oprettet: 04 november 2010 kl. 18:48 |
||
Tjek VTA, det kan jo være du har ramt forkert, eller at Delos kan lide at ha' røven lidt op.
Tron Seven Phono leverer en ret kraftig udgangsniveau, må man sige. Du kan montere 5751 rør som har ca. 30% lavere gain. Herved får du naturligvis et lavere output, men samtidig også en lavere grundstøj.
Jo LP er herligt - men besværligt.
Mvh.
|
|||
|
PC/Jriver MC/Ipad 2 Jremote/M2tech Young(til låns)
Pass Labs XP30 Pass Labs XA60.5 Mono/2xGraaf GM20 Mono/Graaf GM100 Pass Labs SR-2 Kabler: Canare |
|||
| Til toppen | |||
Dan A.
Entusiast
Tilmeldt: 22 september 2010 Lokalitet: Østjylland Online status: Offline Indlæg: 2028 |
Oprettet: 04 november 2010 kl. 19:17 |
||
|
|||
|
BAT VK-50 SE & VK-600 SE
Audio Aero Classic Acoustic Solid Machine/Michell Tecnoarm/Ortofon Quasar EAR 834P VA Strauss DIY Mundorf IC, Kimber Monocle XL Strøm: PS Audio & Shunyata |
|||
| Til toppen | |||
| Besvar emne Nyt emne | Side 123 143> |
| Skift forum | Forumtilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i forum Du kan ikke besvare indlæg i forum Du kan ikke slette dine indlæg i forum Du kan ikke redigere dine indlæg i forum Du kan ikke oprette afstemninger i forum Du kan ikke stemme i forum |

Printervenlig udgave
Delicious
Digg
Facebook
Furl
Google Boomarks
Google Buzz
MySpace
Newsvine
reddit
StumbleUpon
Twitter
Windows Live
Yahoo Bookmarks
Emne funktioner

Var det en kamp for dig at få dine Avalon'er til at spille bas? Som beskrevet i tråden højttaleropstilling kan placeringen jo gøre en nærmest chokerende forskel ...

Bliv GRATIS medlem af AVtainment, og få del i de mange interaktive tjenester.